FATIN ALIAH
ENTRY Fatin? LINKS twitter facebook instagram tumblr ask FM
Idioms and Me?? hmm..
Tuesday, January 15, 2013 • 11:08 PM • 0 comments
Header aku kali ni ada kaitan dengan idioms/simpulan bahasa. Ehem ehem... semua yang aku buat tu memang idea aku sendiri okey. Sumpah aku tak ciplak idea sesiape. Aku buat header tu atas bantuan "Encik Besta" merangkap boyfriend ke-3 aku. Kau jangan cemburu pula aku ade 3 boyfriend! [favouritepillow.blogspot.com] ni boyfriend ke-4 aku. ^_^




Header ni transparent, so tak nampak pula bubble yang aku buat. Ha Ha Ha. Nampak macam aku dikelilingi ayat ayat tak tentu hala yang bersepah tanpa sebab -_- ape aku merepak ni!

Jap lah, aku nak cerita sikit idiom/simpulan bahasa yang aku amik tu ^_^ bagi yang dah tahu maksudnye, takpe lah. Aku cerita pade insan yang belum tahu or lupe. Kihkihkih ^_^

1st- "a babe in the woods" means still young and innocent gitu..
hmm.. kalau masuk imagination, aku bayangkan aku perempuan yang duduk dalam hutan! sebab tu la innocent! Kah Kah Kah~ dalam hutan mana ada shopping mall weh! 

2nd- "a card" ? means a joker!
hah! betul la. Aku mana pernah buat crazy prank pade kawan kawan aku. Ish!
Aku selalu buat joke ke? Ohh tidak tidak. Aku rase aku selalu buat joke yang tak sengaje iaitu "BLUR" Mesti korang tak faham kan? kawan kawan aku je faham sebab dorang yang suke gelakkan aku -_-

3rd- "a bundle of nervous" means gementar lah.
Aku ni memang mudah sangat rasa gementar. Bile gementar, mula lah tangan menggigil macam kene parkinson. Selain menggigil sebab gementar, kalau aku lapar pon aku menggigil. Pernah dulu budak budak ni gelar aku parkinson. Ini tidak adil sebab aku tak parkinson pon! huh

4th- "a rotten apple" means someone yang boleh bagi bad influence pade orang lain
Hm... Muke aku ade macam muka budak jahat yang selalu mempengaruhi rakan sebaya ke?
Kau cakap YA?? Tak baik tau tuduh tuduh. Kau tuduh, kau la "a rotten apple" Kah Kah Kah 

5th- "a chip on my/your shoulder" means angry because of what happened in the past. Maksudnya, seseorang yang selalu nak marah marah pasal benda yang dah jadi. Cool lah kawan kawan. "Lets bygone be bygone" atau dalam bahasa melayu, barang yang lepas jangan dikenang. 

6th-"face the music" means face the punishment. Kalau kita dah buat salah, kita kene la terima hukumanye ye tak? idiom ni, teacher bagi masa aku form5 dulu. Until now i still remember. Teacher i Love you. Ahaksss 

7th-"fair weather friends" means friend who are present only when a good time. Hm, yang ni jenis kawan tak guna la senang cerita. Bila kita senang je dia ada. Bila kita susah? Dia lesap? Alhamdulillah. Setakat ni kawan kawan aku semua baik baik belaka. ahakss ^_^ bersusah senang bersama-sama  

8th- "falls on deaf ears" means ignore ! kalau dalam bahasa melayu simpulan bahasa dia "bagai mencurah air ke daun keladi" atau "Masuk telinga kanan, keluar telinga kiri" and mungkin banyak lagi?
Nakal-nakal aku pon, aku dengar jugak apa mak ayah cakap. He He He ^_^ 

9th- "feel blue" means feels sad. rasa sedih..
Apa yang kau buat kalau rasa sedih? huhu. Aku buat ape yang aku tulis la. Tapi yang tu kalau sedih-sedih biase je. Tapi kalau Sedih tahap tak boleh Blah punye, sudah tentu mengadu pada Allah SWT 

10th- "fine and dandy means everything is fine!. Ha Ha Ha ,
memang la aku akan senyum and happy kalau everything is fine! 

11th- "fat change" means no change or VERY little opportunity.Maknenye peluang yang sangat tipis! Tak mengapa, walaupun peluang tipis untuk dapatkan sesuatu, kita tawakal je pade Allah. InsyaAllah apa yang kita nak boleh dapat. Kalau tak dapt jugak, ada hikmah. 

12th- "fit as a fiddle" means good health!hm, semua perlukan badan sihat kan? so jaga kesihatan ok! instant food tu semua takmo la ok?He He He He ^_^ 


kalau kau perasan, hari ni aku rajin sikit sebab aku condongkan SEMUA ayat yang ditulis dalam ENGLISH LANGUANGE. Bukan ape, mudah sikit kita nak bezakan ayat kan? Yelah, korang semua bijak bijak. Aku tahu. He He He He.

Thanks Teacher Magesh sebab dah ajar saya English Form4 and Form5 (even i know that you're not reading this ^_^


PASTFUTURE
MY Pillow





Thank You





Follow Me?



Owner
Assalamualaikum and Hi! thanks for spending your time to explore my world!



Links?






Tweets




Ask ME




Stories

  • One of My Kittens !
  • 7 Hari Mencintaumu is Awesomeeee ^_^
  • new headerrrrrrrr....
  • apa yang aku buat kat rumah?
  • Aku Anak Bongsu, Tapi Ade Adik. Hebat Bukan??
  • NEW LIFE ??
  • Just Around The Corner
  • Salam Aidilfitri
  • Salam Kemerdekaan :)
  • Hari Koperasi Aku Yang Terakhir di Sekolah!